Зловживання правом під час призначення на керівні посади в органи державної влади

Протягом останнього часу почастішали випадки призначення на адміністративні посади осіб, які тим чи іншим чином зручні своїм безпосереднім керівникам. Мова йде і про органи прокуратури, і управління Національної поліції, і про органи місцевого самоврядування.

Результатом таких призначень є некомпетентність посадових осіб виконавчої гілки влади у здійсненні своїм прямих повноважень та обов’язків, визначених профільним законом. Одним з таких кричущих випадків стало призначення на посаду прокурора Київської області Бондаренко Євгена, а в подальшому, у зв’язку з систематичним порушенням принципів здійснення нагляду за дотриманням законів, було призначено Генерального прокурора України, але на підставі вже внесених змін до Закону про прокуратуру від 12.05.2016р.

Намагаючись уникнути дотримання вимог, визначених Законом України «Про прокуратуру» 2014 року (Закон набрав чинності 15.07.2015р.), прокурора Київської області було призначено відповідно до ч.12 ст. 46 Закону України «Про прокуратуру» 1991 року на підставі Наказу Генерального прокурора України №520к від 14.07.2015р.

Слід зауважити, що 7-річного стажу в органах прокуратури, необхідного для заняття подібної адміністративної посади, у Бондаренко Є. не було, загальний стаж роботи останнього в органах прокуратури, складав 4 місяці.

Проте, керуючись саме положеннями ч.12 ст. 46 Закону про прокуратуру (У виняткових випадках Генеральний прокурор України в інтересах забезпечення належного здійснення функцій прокуратури може, за умови належного обґрунтування, прийняти рішення про призначення на посади першого заступника, заступника Генерального прокурора України, їх старших помічників та помічників, прокурорів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, спеціалізованих прокуратур (на правах обласних), їх перших заступників, заступників, міжрайонних прокурорів, прокурорів міст, районів, районів у містах та прирівняних до них спеціалізованих прокуратур, їх перших заступників і заступників, начальників головних управлінь, управлінь, відділів прокуратур, їх перших заступників, заступників, старших прокурорів та прокурорів прокуратур усіх рівнів осіб молодшого віку, ніж передбачений цією статтею, та які не мають передбаченого цією статтею стажу роботи в органах прокуратури або на судових посадах, але мають відповідний стаж роботи у галузі права), Генеральний прокурор України знайшов винятковий випадок у призначенні прокурора на посаду.

Натомість, в Окружному адміністративному суді м. Києва розглядається позов адвоката Соколовської О.В. про визнання протиправним та скасування наказу про призначення прокурора Київської області. Навіть зважаючи на невиконання вимог ухвали суду щодо витребування особистої справи Бондаренко Є., обов’язок доказування правомірності рішення, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень в адміністративному процесі, щодо призначення прокурора на посаду, покладається саме на такий орган – Генеральну прокуратуру України.

В найближчий час опублікую додаткову інформацію щодо судової справи відносно прокурора Київської області.





    Натискаючи на кнопку, я даю згоду на обробку своїх персональних даних
    1000 судових процесів позаду
    98% виграних справ
    80% клієнтів приходять за рекомендацією
    Компетентність
    Порядність
    Досягнення результату
    Індивідуальний підхід